2010年3月12日金曜日

Mr.Lee(ミスター・リー)


ウィーンに何店かあるアジアレストランの”Mr.Lee(ミスター・リー)”です。ここはUバーンとトラムの”Schwedenplatz(シュエーデンプラッツ)”駅の近くにあるお店です。他のMr.Leeの店舗に入ったことこあるのですが、ここは下に”Quick Lee”とあっていつもの所と違うのかな?と思って入ってみました。

ここには中華や麺料理など色々あります。お寿司もありますよ!ここのお店は、カウンターで注文してそれを自分でテーブルまで持って行くファーストフードのようなシステムになっていました。(普通のMr.Leeは違います。)


私が頼んだのは”Chicken SweeSou”です。値段は5.5ユーロ。白ご飯に鳥のフリッターの甘酢あんかけが添えてありました。衣がふわふわで、甘酢もからんでいてとてもおいしかったですが、ご飯にこれだけという のが栄養のバランス的にどうかな?って考えてしまいました(^-^;)緑のものが欲しかったです。よくよくメニューを見てみるとセットもあったみたいでそ れを頼めばサラダがついていたのでしまった!と思いました。次に来た時はバランスのいいものを選びたいです♪お寿司もいいな~(^-^)

In Vienna, you can find many Asian restaurants. "Mr. Lee" is one of them. The Mr. Lee in the picture is located near the U-Bahn station"Schwedenplatz". Although I have tried Mr. Lee previously, I have never tried "Quick Lee".

This restaurant has various Chinese foods. Sushi is also available. The system of this Mr. Lee is different from others. First we have to go to a counter to order and pay for your order. Then you bring your food to a table. It is the same as the system of first food restaurants.

I chose "Chicken SweeSou". It costs 5.5 Euro. It is a combination of steamed rice and fritters with vinegar sweetened with mirin and sugar. The fritters with soft coating fitted with the sauce. But the nutritional balance might be not very good. I thought that vegetables were necessary. After I ordered, I noticed that they have set menus, which served with salad. Next time, I might choose from the set menus. But sushi is also attractive.

0 件のコメント:

コメントを投稿